Tre veckor, sex dagar och 23 timmar


Nedräkning, nedräkning, det är alltså 3 veckor, 6 dagar och 23 dagar kvar till avresa.

Bild från i mars, innan jag skulle åka båt ut till Koh Kham och detta är vägen till WC

Hur ska vi får dessa dagar att gå fort? Hm... vi har lite andra aktiviteter inplanerade och det borde göra att tiden går fortare.

Torsdag till fredag ska vi sova på hotell. Midsommar afton blir det grillat hos svägerskan, midsommardagen mat hos mor.

Måndag, tisdag eller onsdag kommer sonen hit.

Den 8 juli ska vi hem till några vänner på mat/fika, vi har inte bestämt tid eller vad än. Datum är bokat i alla fall.

Jag jobbar ända fram till 14 juli och sen den 16 juli flyger vi äntligen hem till Thailand.

Suanson Beach och rak fram ligger Koh Samet

Mitt älskade hus

Wong Beach (Chack Phong)

När vi är hemma i Thailand finns det alltid något som ska fixas och alla som har hus, oavsett vart i världen ni har dem, vet ni att något alltid måste göras, stort som smått.

I mars när jag åkte själv, så funderade jag länge på hur jag skulle göra för att "täppa" igen ett hål (där vatten kan rinna ut) som vi har grovköket. Oftast när de drar rör för dagvatten från dusch och annat i Thailand, så lägger det bara på en lös sil över hålet. Denna sil är lätt att putta till, även för kryp och annat.

Jag hittade en sån där grej som man egentligen ska ha i handfat, den satte jag ner i hålet och det blev mycket bättre.


Eftersom det fungerade och passade bra i första hålet, gjorde jag likadant i alla såna hål. Nu hoppas jag att det fungerar lika bra när vi kommer hem till huset som när jag var där i mars.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Titti
      Av någon konstig anledning råkade jag trycka på "ta bort kommentar" när jag skulle publicera din kommentar. Förlåt, det var ju inte alls meningen.
      Tack för din kommentar Titti.
      Kram Stina

      Radera
    2. Ps. vet inte heller hur jag ska få tillbaka den. Suck!

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.