Rehabträning

Jomensåatt nu har jag kunnat komma igång med rehabträning. Tränar individuellt på varmvattenbassäng och träningsprogrammet tar ca 45 min.




Detta är typ några av övningarna jag gör. Mitt program är utformat av sjukgymnast för just mina rygg- och reumatiska besvär.

OM jag hade varit starkare i min rygg eller inte haft de komplexa skador som jag faktiskt har, hade jag säkert kunna träna med våtväst, men det går inte. Jag tränade med våtväst när jag var på dagsjukvård och det var alldeles för tungt.


 Jag har även varit ute på kortare stavgångsrundor och gjort ryggövning hemma. Tyvärr fixar jag inte alla övningar men bättre med några än inga alls.

Några ryggövningar som jag fixar är typ dessa

Denna övning går bra

Denna övning går si så där

Denna går rätt okej beroende på dagsformen

Denna funkar med

Några av bilderna hittade jag på http://www.hemmets.se/4-ovningar-for-dig-som-har-ont-i-ryggen/

Nu har jag gjort mig förtjänt av vila, är redigt trött i kroppen, även om huvudet vill annat, men man ska lyssna på kroppen.


Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.