Klassiskt fjällhotell i Dalarna

Vart vill ni helst åka på semester på sommaren? Jag skulle gärna åka till Dalarna och den norra delen och bo på Storsätra Fjällhotell.

Dalarna har alltid fascinerat mig och jag älskar skön natur med vackra vyer och vidsträckta vidder och höga fjäll.

Jag föredrar fjäll på sommaren även om det är vackert även på vintern, men eftersom jag är reumatiker med dålig rygg passar såna strapatser bäst på sommaren.

Fördelen med fjällhotell är att det alltid finns flera olika aktiviteter att välja mellan, oavsett vilken period på året man åker dit. På sommaren kan man vandra, åka båt till Norge, fiska, spela golf, paddla kanot, fotografera och bada. Det finns flera olika vandrings typer att välja mellan men jag skulle nog föredra just den som heter fjällvandring.

På vintern finns det också flera olika aktiviteter att välja mellan som längdskidåkning, utförsåkning, gå på kurs och äventyr och fiske. Man kan också fira jul och nyår på plats.

Runt Storsätra Fjällhotell finns tre nationalparker med oslagbar natur och vidsträckta vyer både i Sverige och Norge.

Tänk er själva att sitta på fjället, ta en varm kopp kaffe, andas in den friska luften, titta på den oslagbara naturen och hämta kraft.






Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.