I´m alive

G L A D  P Å S K

Äntligen orkar jag sitta vid datorn och blogga igen. Har varit väldigt dålig i min kropp, lederna, bröst- och ländryggen har smärtat nåt så fruktansvärt. Det har varit riktigt jobbigt.

Har haft känningar i ca två veckor men sen förra fredagen har jag i stort sett varit sängliggande och hemma från jobbet. Först nu i dagarna har jag börjat känna att skovet börjar släppa. Så skönt.

Har saknat att både jobba och blogga. Nu hoppas jag det fortsätter åt rätt håll, men jag ska inte ta ut något i förskott, för det är bara dumt.

Jag har inte kunnat blogga om backpackerna heller, men det kommer i nästa inlägg.

Vi beställde en bricka att ha på vår fotpall som ska vara vårt vardagsrumsbord och vi blev väldigt nöjda när den kom och vi la den på plats.
Brickan är 60 cm i diameter.

Närbild på brickan

Brickan på avstånd

Jo innan jag blev riktigt dålig hann jag måla lite och även virka lite med Hooked Zpagetti garn, det går ju så fort :-)

När jag målade min tavla gjorde jag det på det jag hade hemma och det en tunn typ plywood skiva. Det var lite svårt då att få ut färgen på den, då den drog åt sig mycket färg, men det gick ändå ganska bra.

Har märkt att jag har blivit noggrannare när jag målar, både vad det gäller linjer och tiden, har inte så bråttom längre, utan det får ta tid.
Painting in progress

Almost finish

Finish
Det små små tunna grenarna har jag målat med akrylpenna eftersom jag inte stadig på handen, men resten är målat med akrylfärg, pensel och svamp.

Virkade även en liten stjärtlapp att ha på vår fotpall som vi köpte på loppis och målade om.
Virkade utan mönster och med det garn jag hade kvar, därav formen.
Igår var svärmor här på fika, dagen till ära fixade vi en tårta, också hemgjord, vilket syns på formen.

Tårta med Kina snacks, lemoncurd grädde och färska hallon
Idag ska vi äta påsklunch hos min mor. Skönt att slippa laga mat och komma till dukat bord.

G L A D  P Å S K

Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.