Sista dagarna i Ban Phe

Jo de sista två dagarna i hemma i Ban Phe tog jag det väldigt lugnt. Det har inte regnat på flera månader men det regnade lite sista och näst sista dagen innan avresa. Men det gjorde inget, för det behövdes.

Grönområdet vid poolen inne på Pinery var snustorrt så regnet gjorde bara nytta. Ni ser på bilden hur gräsmattan är brun för att det var så himla torrt.


Sista dagen innan jag skulle åka hem så tänkte jag passa på att sola och bada, men först skulle jag åka till 7 eleven för att handla lite. När jag satte mig på sarengen var det lite mulet, men jag tänkte att det kommer nog inget regn... men ack vad jag bedrog mig. Jag var nästan ända framme när det började att regna och när jag bara hade några hundra meter kvar öppnade sig himlen med bravur.

video

Jag fick stå och vänta i ca 30 minuter innan jag kunde åka hem igen. Väl hemma passade jag på att greja klart en del inför avresan och när jag var klar med det kom solen fram och då passade jag på att åka ner till stranden.




Tyvärr låg vindarna fel så det skräp som dumpats i havet flöt upp på stranden. Det är det ni ser på bilderna. Efter en stund på stranden blev det en stund i poolen.


Fortsättning följer.... för nu ska jag ut i vårsolen här hemma i Svedela :-)

Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.