Rapport från Ban Phe- Sverige

Vet ni vad? Nu är jag inte längre kvar i mitt paradis. Jag åkte hem i tisdags den 21 mars och var hemma i Sverige den 21 mars kl 20,15.

De sista dagarna orkade jag inte blogga, hade lite och fixa med och på kvällarna kollade jag på tv eller gjorde annat :-)

Jo jag skulle ju äta middag med Boy och han hämtade mig hemma vid huset, sen åkte vi till en marknad som öppnat inne i Ban Phe. De kallade detta för New Walking Street med streetfood. Denna marknad ligger precis innan Rayong Aquarium och är öppen på fredag- och lördagskvällar.

Boys kille och hans mor bor på denna gatan där de har en liten resort. Jätte mysiga bungalows och i anslutning till dessa finns en liten trädgård där man kan sitta och slappa, grilla och sen gå ut på bryggan över vattnet. NU var det mörkt så jag kunde inte ta några bra bilder. Fick några bilder från matmarknaden iaf.


Jag och Boy

Dessert - gjort av kokos - helt okej

Sushi


Kycklingspett

Bläckfisk i alla former

Jag lärde även känna Muk, som är Guys mamma och hon var supertrevlig. VI ska träffas i sommar när vi åker ner.

Den 18 mars (lördag) skulle jag få besök i huset vid 14-tiden, så jag passade på att vara på stranden tills dess.


När jag hade varit stranden åkte jag hem (stranden ligger på andra sidan vägen) med min sareng för att duscha innan besöket skulle komma. När det ärendet var klart, åkte jag ut en sväng med min sareng. Först åkte jag till en restaurang för att hämta pengar för en värmeväxlare som jag hade sålt, sen åkte jag vidare för att ta en iskaffe.

Stannade till på ett för mig nytt ställe som var jättemysigt.






Fortsättning följer....

Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.