Nu är jag framme - Flyg och munkar

Framme sen igår. Landade på Bangkoks flygplats vid 07,20 och sen fick jag gå i en specialkontroll vid Immigration eftersom jag hade krycka. Som ni märker är det inte alltid dåligt med krycka :-)

Jo innan jag skriver något mer, ska jag visa bilder som jag fick av Johanna och Henke när de var uppe i ottan för att se munkarna i Laos.

Det var i söndags då de såg munkarna får allmosor från stadens befolkning vid soluppgången. 05.30. Detta sker varje dag och enda stället i världen i Luang Prabang, Laos

Morgontrött Henke ska ge munkarna ris

Munkarna

Tidig morgon

Här har de sina byttor som de får sina allmosor

Befolkningen har stor vördnad för munkarna

Här kommer de på rad

Klockan 05,30 varje morgon

När de hade gjort det tog de bara det lugnt resten av dagen eftersom de skulle vidare till Kambodja som igår. Här är en bild på Henke med en öl i handen.

Öl är gott.

Jag ska skriva mer i nästa inlägg.......


Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.