Ingen strand idag - Dag 4-5

Idag har jag inte varit på stranden pga magbesvär. Har bara varit hemma och pulat och vilat, pratat med Ingela. Åkte en sväng in till Ban Phe för att uppdatera bankboken, vilket jag inte hade gjort på 2 år! Dags nu liksom :-)

Inne på området träffade jag Lucky och pratade med henne. Sen hem igen och här sitter jag nu. Här är en bild på vår semesterhund KangKaw.


Igår åkte jag till Tesco på morgonen för att handla, när det var klart gick jag ner till stranden nedför vårt område. Där var jag några timmar. Tog även fotmassage och fotskrubb. Sen gick jag bort till Got och Mem och käkade Kyckling i sötsur sås men lite ris till.

Tesco Lotus Ban Phe

Mitt färdmedel

Stranden

Stranden

Fotmassage

Kyckling med sötsur sås, aroy mak

När jag hade käkat, fick jag skynda mig hem, då magen bara vill bråka med mig. Jag hade ju inte tagit sarengen så det var lite jobbigt.

Hur som jag kom till slut hem och då tog jag en dusch, sen vilade jag mig lite. Efter det åkte jag en sväng eftersom jag behövde ta ut pengar och åka till apoteket.

Jag stannade även till vid en affär som hade både kläder och skor och hittade två fina toppar ett par plastiga sandaler.

När jag var klar med mina ärenden åkte jag vidare hemåt och stannade till vid stranden och tittade på solnedgången, som tyvärr gömde sig bakom molnen, men jag fick några fina bilder i alla fall.

Solnedgång a la moln

Andra sidan straden

Precis på andra sidan om straden

Hallå solen

Fin himmel trots molnen

Det blåser i håret

När jag hade fotat klart åkte jag vidare hemåt och körde längs beachroad då jag blev jagad av först en hund och sen när blev av med den, kom det 3 andra. Det var väldigt otäckt. Den ensamma hunden var den som var värst, även om det var lika otäckt. Får ta med min krycka nästa gång och hytta med den.

Jag stannade till en stund hos Lucky på hemvägen och unnade mig en drink. Det är så mysigt där.



Väl hemma slappade jag en stund sen kom kära Ning förbi. Jag hade nämligen skrivit till henne innan men sen dök hon bara upp. Jättekul.

Det blev en rolig kväll men mycket längre än vad vi planerat. Jag mådde ju som sagt inte så bra i magen och sen började jag må illa. Men vi hann med både middag, fest hemma hos Nings vänner och en sväng till Sabai Sabai.






Imorgon är en annan dag.

2 kommentarer:

  1. Härligt du har det förutom hundarna då!
    Vi blev ju jagade av två pitbulls när vi var ute och körde. Hemskt.
    Kram Titti i snöiga Norrland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hade det väldigt härligt förutom hundarna som sagt.
      Fy va otäkt.
      Kram från soligt Borås

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.