Dag 2 Rapport från Ban Phe

Igår var jag en aning piggare än när jag anlände, även om jag somnade tidigt igår.
Vaknade tidigt igår och vaknade tidigt idag. Fick ny sareng igår, den första jag fick var alldeles för stor för mig och för svår att köra.

På morgonen tvättade jag lite, packade upp resten, kollade genom mina kläder som jag har här och sen åt jag frukost. Vid nio-tiden drog jag i väg till stranden, åkte till Wong beach. Där var jag mellan 09,30-12,45. Sen åkte jag hem och slappade några timmar.

Fick lite färg och sen är det svårt att smörja ryggen själv.


Ning kom på besök och jag fick en bukett prydnadsblommor. Vi ska träffas igen en annan dag. Var för trött för att umgås igår.


Efter att NIng hade varit här vilade jag lite till, sen tog jag sarengen till en liten marknad som inte ligger allt för långt från området. Köpte ananas, 3 st kycklingspett och sticky rice, allt som allt 45 bath. Hur billigt som helst.

På Wong beach åt jag Pad Tai och drack en cola light, tog även en melonsmoothie och drack massor med vatten, det kostade totalt 200 bath.

Jag tog lite bilder på stranden och några bilder bakom vårt område.

Plumeria

Tidigt, solen har inte vaknat än

Trevlig vy

En selfie

Beachbiten nedanför Novotel

Havet från sin bästa sida

Vägen som går vid baksidan av vårt område

Undrar vad de ska bygga där? De har plöjt marken

Baksidan av vårt område

Vattenmelon och 4 tangering för 70 bath - BILLIGT
Idag åker jag till samma strandremsa men annan beachrestaurang, ska träffa några vänner. Det ska bli trevligt.

Ryggstatus: Känner mig rätt ok i ländryggen men bröstryggen tar stryk av att köra sareng, är helt slut efteråt och det är smärtsamt. Går utan krycka eftersom jag går korta sträckor, haltar, men det är ok. Jag har semester.

Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.