Nedräkning till semestern

Då var det lördag och bara 22 dagar kvar till jag har semester.

Det ska bli skönt att komma till värmen och slippa ha på sig massor med kläder och vantar.

Ska bli skönt att sitta på terrassen, dricka morgonkaffe och lyssna på fåglarna, ta en promenad till poolen eller havet och ta ett morgondopp och mjuka upp lederna och ryggen.

Vår terrass

Normalt sett när vi är hemma i Thailand brukar ju Joachim köra och då har vi oftast en motorbike, men eftersom jag inte kommer att ha den lyxen kommer jag att ha en sareng eftersom det är lättare för mig att ha både när det gäller att köra och när jag ska handla.

Gemensamma poolen

Min mor är hemma i Thailand och snart har de varit där i tre veckor. Tiden går verkligen fort. Johanna och Henke har också tagit sig till huset och är där nu.

Idag tog de songtaew, det kostar ca 25-30 bath/person, till Rayong och åkte till Passione f.d. Laemtong och sedan tog de moppetaxi till Central Plaza, kostade 50 bath/person. När de var klara åkte de privat minibuss tillbaka till huset och betalade 400 bath.



De köpte en ryggsäck och Henke köpte en skjorta.

Henke i sin nya skjorta

Nya ryggsäcken

"Vår" hund Tassen kommer alltid på besök när någon av oss är i huset och så är det nu med. Hon har varit sjuk så Pom som bor på området hade tagit henne till veterinären för undersökning och kloklippning. Det var väldigt snällt.

Tassen är inte vår hund egentligen men hon gillar oss och kommer alltid till oss. Här ligger hon i skuggan och svalkar sig mitt emot vårt hus.


Jag har precis pratat med Johanna i ett videosamtal via messenger.
Nu längtar jag massor!! 22 dagar kvar!

Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.