Stinas Bucket - Flygrädd

how-to-overcome-fear-of-flying-fear-of-flying-course
Bild/länk från Momondo

Söndag med lång sovmorgon och sen frukost. Underbart.
Igår gjorde jag något kul. Gissa vad?

Jag har bokat flygresa. Så för mig blir det två resor i år, underbart.

Meningen var att jag skulle åka i april, men sen fick jag ändra det pga olika anledningar. Nu blir det ändå en resa redan i mars-månad och sen i juli-augusti.

Känns riktigt bra. Nu är inte resan bara en nöjesresa med avkoppling utan även resa för att ordna lite praktiska saker för att underlätta olika saker.

Tyvärr har jag flygångest och eftersom jag ska flyga utan Joachim känns det lite jobbigt. Fördelen är att när jag gjort det kommer jag att känna mig stolt över att jag vågade, även om jag tycker det är fruktansvärt jobbigt med start och landning.

Har letat flyg i ca en vecka och hittade både billiga och lite dyrare flyg, valde ett dyrare då det blev smidigare.

Helst av allt önskade jag att Joachim kunde följa med, men nu kan han inte det, så det får gå bra ändå.

Jag ska även be om extra assistans pga ryggproblemen. Kan vara bra att ha eftersom jag kan ha svårt att gå längre sträckor. Det är ju ganska långt att gå på en flygplats.

Har ni tips på hur man minskar sin flygrädsla?

Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.