Slow Cooker och ett liv utan socker.

Sköna söndag vi välkomnar dig 


Det är skönt med helger och speciellt helger som är lite längre än vanligt. Jag har varit väldigt trött denna helgen eftersom vädret gör sitt.

Har även fått tillbaka smärta och svullnad i min högerarmbåge sen en tid tillbaka och behandlar mig med orudis salva samt smärtlindring.

Igår när vi var och handlade började jag bli så där trött i ländryggen som jag tidigare brukade bli innan ingreppet med nervrotsblockad och sen har det kommit blixtar av bensmärta. Kanske det är så att blockaden börjar släppa? Har även haft väldigt ont i fötterna, men tror det beror på kylan som kommit. Jaja nog om det.

Vi fick en slow cooker i julklapp, vilket vi är väldigt tacksamma över. Vilken bra grej och så gott det blir! Idag gör jag gryta med nötkött och lite rotgrönsaker, ett storkok som ska räcka hela veckan.


Vi har ändrat vår livsstil och utesluter nu socker, dvs allt som är över 5 gram per 100 gram. Vi utesluter även vitt mjöl, pasta, ris, vanlig potatis, bröd (Joachim äter proteinbröd) godis, kakor, bullar, glass och allt annat onyttigt. Vi har hållit på en vecka nu och det fungerar bra. Vi äter frukt och nötter samt hemmagjorda popcorn som godis, inget annat.


På detta kör vi 5:2 så klart. Vi halvfastar måndagar och torsdagar. Märker redan skillnad på magen, den är inte lika svullen och tarmfunktionen är bättre.



Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.