Stinas Bucket - Dina morgonrutiner


Morgonrutiner har vi väl alla eller nästan alla, förutom tidsoptimister kanske.
Så här ser mina morgonrutiner ut på vardagar.

  1. Alarmet ringer 05,15
  2. Jag går på toa och tvättar bort kudden från ansiktet
  3. Går ut i köket och tar min morgon medicin
  4. Tillbaka till badrummet för en dusch alt tvätta av kroppen 
  5. Borstar håret
  6. Går till garderoben och tar fram kläder
  7. Klär på mig
  8. Äter frukost
  9. Sen sminkar jag mig lite - täcker över ev röda partier i ansiktet, tar lite rouge och maskara
  10. När jag har gjort detta går Joachim upp och då bäddar jag sängen - jag ser det som lite morgongympa (beroende på ont i ryggen jag har)
  11. När Joachim är klar i badrummet går jag in dit igen och borstar tänderna och gör den sista touchen med håret.
  12. Sen är det dags att åka till jobbet - klockan är då ca 06,15.


På helgerna är min morgonrutin helt annorlunda. Då sover jag så länge jag kan, sen går jag eller Joachim upp och gör kaffe. Sen ligger vi kvar i sängen och tittar på tv en stund. Efter det blir det kaffe och frukost.

Om vi inte har något planerat tar vi dagen som den kommer och ibland går jag inte ens ur pyjamasen :-)

Vad har du för morgonrutiner?

2 kommentarer:

  1. Mina morgonrutiner här i Thailand.....
    Sover länge om det inte är fredag och städning 08.30!
    Toalettbesök.
    Frukost= kokt ägg med kaviar, kaffe, tangerinejuice och en rostad med ost.
    Sitter vid datorn o äter frukosten.
    Bäddar
    Diskar
    Sopar
    Duschar
    Klär mig.

    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härlig morgonrutin, precis i min smak. Kram

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.