Lungan i stormen

Har hittat en bra och ärlig blogg

Det finns mycket intressant som skrivs på den bloggen även om allt som skrivs inte stämmer överens med mitt liv även om mycket av det som hon relaterar faktiskt gör.

Idag läste jag följande inlägg 10 saker som ingen berättar för dig.....

Alla dessa 10 saker stämmer inte för mig, men några gör faktiskt det till viss del och då tänker jag speciellt på nedanstående.

Du kommer att bli misstrodd

Ingen (jo det finns de som faktiskt vet och förstår) kommer att tro på att du är sjuk. Du måste bevisa det genom att inte visa dig så mycket för världen, inte visa att du orkar med hobbyer då och då. Helst ska du visa dig ute på stan så lite som möjligt, och du ska vid inga omständigheter visa att du klarar av att motionera (nu klarar jag inte att motionera) om du vill att folk faktiskt ska tro på att du är sjuk. Ingen förstår hur du kan vara så slut idag när du ju orkade hålla igång igår. Du får gå omkring med en känsla av att vara en bedragare.

Vännerna minskar

Dina vänner kommer att visa sina rätta ansikten. Många kommer att bli besvikna på att du inte orkar hålla kontakten som förut. Många förstår inte varför du gång på gång ställer in planer i sista sekund. Du blir den tråkiga som alltid använder din sjukdom för att slippa göra saker. Till slut minskar inbjudningarna och du lever ett allt mer isolerat liv. Förhoppningsvis har du några goda vänner kvar (Det hoppas jag verkligen)

Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.