Lägesrapport

Hur gick det sen?

NI som följer min blogg vet ju att gjorde en nervrotsblockad och nu har det gått ett bra tag sen jag gjorde den, snart har det gått en månad.
Då kanske ni undrar hur effekten av den är?

HELT ärligt, det är bättre än förväntat. Bensmärtan är lättare och jag har inte fullt så ont i ländryggen, så i det stora hela har kortisonet gett smärtlindring.
Jag känner av viss muskelsmärta mellan varven och jag har fortfarande svårt att lägga vikten på högerbenet, men det är bättre.

OM jag lägger vikten fel eller felbelastar då hugger det till och gör blixt ont. Jag måste fortfarande äta morfinpreparat varje dag, men det är ändå mindre smärta än innan. Vilket är väldigt skönt.

SEN har vi problem nr 2 vilket är artriten. Nu så här i vintertid med väderomslag hela tiden är det jobbigt för kroppen och lederna och något jag märkt är att jag får väldigt ont i bröstryggen vid väderomslagen, jag får även ont i knäna. Inte nog med det, min högerarmbåge har börjat göra ont igen, ni vet den som jag fick kortisoninjektion i. Vi får se om det bara är tillfälligt då jag har ett skov nu. Kna ju hoppas att det lättar.

JO jag har haft telefonkontakt med min läkare på Spine Center och jag ska på återbesök till våren 2017.

DE ska också ta en ny diskussion ang operation och om jag fattar det hela rätt är det en steloperation där de ska bland annat ska odla nytt ben i ryggraden utmed S1-L5-L4-L3.

EGENTLIGEN rekommenderar de inte operation över huvud taget till mig, eftersom chansen till förbättring bara ligger på 50-60% och risken till försämring finns.
Jag får i så fall ta beslut om jag villig ta den risken.

DET som gör det hela så komplicerat är att jag bla. har artros på flera nivåer i kotkropparna och är fruktansvärt hopsjunken på samma ställen, samt att jag har flera stenoser, diskbråck, typ modic 2 förändringar och annat jag inte kommer ihåg namnet på, därför är ryggkirurgerna väldigt tveksam inför all slags operation i ländryggen.

ENLIGT ryggkirurgen är just den operation som de ska diskutera väldigt komplicerad och svår och det är väldigt lång rehabiliteringstid efteråt.

MEN jag tänker som så, om jag kan bli 50 % bättre, är det bättre än inget. Sen tänker jag givetvis på riskerna också.

HUR som helst oavsett allt jag skrev är jag positiv och glad och kämpar varje dag med att jobba osv. 

Nu ska jag skriva ett inlägg om min dotters backpackerresa.

Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.