Filippinernas vackraste vattenfall 😍

DÄ var det annandag jul och snart Àr julhelgen och ledigheterna över


Hoppas ni har haft en bra jul med trevligt sÀllskap och god mat?

Vi firade jul hos min svÀgerska. Julafton var trevlig med god mat och tydligen hade vi varit snÀlla med eftersom vi fick julklappar.

Det var ett tag sen jag skrev sist och det har egentligen inte hÀnt sÄ mycket sen sist. Jag har jobbat, vi har grejat lite hemma inför julen och handlat julmat online. Mycket smidigt.

Jag har kontakt med Johanna och Henke i stort sett varje dag.


Idag har de landat i Boracay dÀr de ska stanna 6 nÀtter, har jag för mig. Johanna har haft oturen att bli sjuk men Àr pÄ bÀttringsvÀg nu och har Àtit sista penicillinet. Hon fick öroninflammation med vÀtska bakom trumhinnan. Det var viktigt att hon skulle bli frisk innan de skulle flyga idag.

Nu ska vi se, de har alltsÄ tagit sig frÄn Puerto Princessa till Moalboal
till Cebu city och hÀr kommer nÄgra bilder frÄn deras vistelse i Cebu.

De har bland annat besökt Kawasan falls, Filippinernas vackraste vattenfall 😍 vĂ€rldsklass, som ligger i Moalboal pĂ„ Cebu Island.

Det Àr otroligt vackert. Johanna kunde inte simma i vattenfallet pga sin öroninflammation, men Henke simmade i vattenfallet och enligt honom var det vÀldigt kallt. Inte alls sÄ skönt som det ser ut pÄ bilderna.








HÀr Àr lite fler bilder frÄn deras resa hittills.

Vackert

Vackert

JÀtterÀkor

Boendet pĂ„ Johnnil's Tourist Inn - Moalboal, Cebu_Island

Backpacker frukost :-)

Skönt att bada i poolen
I Cebu city bodde de pĂ„ ett finare hotell Cebu Parkline International Hotel, just pga att Johanna var sjuk och behövde vara nĂ€r lĂ€karen. 


FortsÀttning följer.......

Inga kommentarer

Skriv gÀrna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni vÀlja "namn/webbadress" - dÄ kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

AnvÀnder Blogger.