Hobby och DIY

2016-11-03 @ 16:19

Mår bättre, men inte helt bra. Har bestämt mig för att jobba imorgon igen, det får bära eller brista. Har inte alls lika ont i bröstryggen fast att bröstbenet fortfarande är svullet. Obehagskänslan i revbenet är för tillfället borta.
Jag har bara vilat  och sovit sen i tisdags och inte jobbat något vid datorn alls. Idag är första gången jag sitter vid datorn, sen i måndags på jobbet.
Jo en mina hobbys är att skapa, jag skapar det mesta, när ork och inspiration finns. Inspiration och ork har det varit ganska dåligt med ett bra tag faktiskt.
Jag skapar genom att måla, teckna, virka, sticka, måla om möbler, pyssla och gå på loppisar. Det är så roligt och rogivande.
När det gäller konsten varierar den ganska vilt, det målas i akryl och jag testar akvarell (trots att jag är kass på ) båda alternativen och sen tecknar jag av olika motiv, vilket jag är bäst på. Jag har egentligen aldrig varit bra på att måla, men tycker det är kul.
Denna lilla häst har jag målat med akrylfärger
För längesedan målade jag en tavla som gick i lila med palmer som motiv, men jag var aldrig riktigt nöjd med den och bestämde mig för att måla över den, det var ett tag sen, men jag tänkte visa den i alla fall. Vad tycker ni om den? Jag är tacksam för ärliga svar. Inget svar är fel :-) Som sagt, jag har målat över en tidigare kreation, därav färgskiftningarna. Akrylfärg är bra på det sättet att man faktiskt kan måla över en redan skapad konst. Den här tavlan har måttet 40 x 50 cm om jag inte minns fel.
Jo för ca 8 månader sen stickade och virkade jag som en galning, ja då  hade jag inspiration till det. Jag hittade garn som heter Hooked Zpagetti. Hur kul som helst att jobba med då det går fort, det gillar jag.
Jag stickade en puff och sen virkade jag mattor och korgar. Hur kul som helst. Stort garn och stora stickor, passar mina stela fingrar bra.
Jag stickat den grå puffen, den beigea har vi köpt.
Det var efter att vi köpt den som jag fick idén att göra en själv, bara för att testa.
Här är en korg som jag virkat, de är himla smidiga att ha.
Man kan ha dem till precis vad som helst.
Har du någon hobby eller en kreativ sida av dig, i så fall vad? Berätta gärna.

Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.