Städservice i hemmet


Det här med städning hemma.

Det är en sak man måste måste göra för att man ska kunna leva i harmoni, så är det för mig i alla fall.

Jag kan tycka att det är ganska kul och rogivande att städa, men bara ibland. Jag tänker på det här med att städa i garderoben genom att rensa kläder eller sortera i byrålåda så man får en strategisk ordning eller att man tar dammvippan och tar bort det yttersta lagret med damm.

Röja och städa i förrådet kan vara ganska tillfredsställande med. Då kan man kolla igenom gamla saker, rensa, kasta och spara.
Men när man kommer till grov- och storstädning blir det jobbigt, speciellt eftersom man som jag har fysiska hinder. Att stor- och grovstäda är faktiskt inte så enkelt som man kan tro.

Sängkläder ska vädras, kuddar ska piskas och täcken ska tvättas. Golv, tak och väggar ska sopas rena från spindelväv och fönster ska vara skinande rena. Soffan ska puffas och det ska dammsugas under kuddarna. De tunga golvmattorna ska vädras och piskas. Man ska dammsuga och våttorka golven. Badrummet ska rengöras, badkaret ska skrubbas från hudavlagringar, toalettstolen ska rengöras invändigt och utvändigt. Handfat och golvbrunnar ska rensas från hår och annat snusk.

Ja ni hör ju själva, det är ingen enkel sak det här med städning.

Det är nu jag kommer till städservice. Hur underbart vore det inte att ha någon som kommer hem och gör den där grov städningen?

Tänk att ha någon/några som kommer hem 1-2 gånger per månad och gör allt det där jobbiga. Visst vore det guld värt? Jag skulle mer än gärna ha städservice för att slippa allt städande och fejande.

//Stina

Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.