Packa packa packa

Igår började vi packa ner det som ska med, men väskorna är "bara" halvfulla.

Jag ska ha med mig en massa mediciner, men dessa ska jag ha i handbagaget. Har en hel necessär och sen kommer jag ha en liten mini kylväska med isklampar för mina sprutor. Undrar hur detta ska gå?

Första gången som jag behöver ta med injektioner och i Thailand är det över +25 grader inomhus, ofta är det så mycket som 33-35 grader, om inte AC är på, men den kan man inte ha på hela tiden. Hoppas de håller kylan från Sverige till kylen i huset.

Så här måste man förvara Enbrel

Enbrel förvaras i kylskåp i 2°C – 8°C. Får ej frysas. Förvara de förifyllda injektionspennorna/sprutorna i ytterkartongen. Ljuskänsligt. 

Använd inte läkemedlet efter utgångsdatumet på kartongen. Enbrel kan även förvaras i rumstemperatur, högst 25°C i upp till fyra veckor, varefter den inte bör förvaras i kylskåp igen. 

Enbrel ska kasseras om det inte används inom fyra veckor efter uttag från kylskåp. Injektionspennan och den förifyllda sprutan är endast för engångsbruk. 

Injektionspennor, sprutor och nålar får aldrig användas flera gånger. Sätt aldrig på nålskyddet igen. 

Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.