Virka bort smärta?

DIY - Nätkasse med Hooked Zpagetti

Trots onda handleder, svullen armbåge i ortos och trasig vänster axel försöker jag virka lite då och då. På så sätt kan jag fokusera mig och inte låta det onda ta över.  Som tur är har jag handleds ortoser. Fördelen med att virka med Hooked Zpagetti är ju att det går fort. 

Min senaste kreation är en nätkasse och mönstret hittade jag hos BautaWitch. Hon hade virkat sin med Hooked Ribbon XL, men jag hade bara Zpagetti hemma så det fick bli en lite kraftigare nätkasse.

Rekommenderar er som gillar att virka att kika in på hennes sida. Hon är en stor inspirationskälla.

Min kasse blev en aning kraftigare men jag blev riktigt nöjd med den. Min kasse är i fyra olika färger - man tager va man haver - så att säga. Här är början på min nätkasse.


Så här ser den ut när den är färdig och tanken är att jag ska ha mina sjalar i den hängandes på en krok i hallen. När jag inte vill ha det så kan man ha kassen till annat. Som sagt jag blev jättenöjd.


I morse hade jag väldigt ont i ryggen igen, tog mitt morfin och gjorde mig i ordning inför jobbet. Jag kämpade på mina 4 timmar men det är jobbigt när man har ont.  Helt ärligt, jag är supertrött, både mentalt och fysiskt. Jag känner att jag kommer att bryta ihop vilken dag som helst.... och det är ju tillåtet men..ja ni vet.

Jo jag fixade mina 4 timmar idag, trots alls. Tur jag är enveten, även om jag var nära att börja gråta av smärta från ryggen flera gånger. När jag är så mentalt trött som jag är nu, blir jag väldigt lätt ledsen om någon tex frågar hur jag mår. För jag mår ju egentlig skit inners inne. Jag är så himla trött på att ha ont och trött på att ha en kropp som inte fungerar som den ska. Trött på att ryggsmärtan och funktionen i kroppen bara blir sämre och sämre.

Nu till nåt annat. Utöver att jag målar med akryl, virkar och stickar, övar jag på akvarell. Gjorde en liten snabb målning idag. Älskar Lotusblommor


Det var allt för denna gången. Dags att vila lite, genom att läsa hos er andra.

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen det där med att pressa sig på jobbet och hur man till slut knappt tål att någon tittar på en. Det är så otroligt tufft att jobba med svår smärta. Var rädd om dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen tufft. Men som sagt, ibland går det inte ens att jobba 4 timmar för jag behöver bara ligga ner då det är det enda som inte gör lika ont.
      Kram och tack för din kommentar

      Radera
  3. Svar: Jag gör det för att sprida bloggar vidare så klart 😊😃 För att både de och den som håller i veckans blogg ska få fler läsare 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Misstänkte väl att det var så, men är det verkligen effektivt?

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.