DIY - Vara enveten som oxe


Måste göra klart och kan inte låta bli

Återigen är jag dum och inte lyssnar på min kropp. Att jag aldrig lär mig :-(
Nåja sittpuffen är klar men det blev inte lika bra som första eftersom jag experimentera lite.

Ett tips, som förvisso är ganska självklart, är att inte använda olika tjocklek på garn i en sittpuff. Det blir för glest och slappt om man som jag använde både Hooked RibbonXL och Hooked Zpagetti tillsammans.
Sittpuffen får agera fotpuff istället. Men det gör inget, den blev ganska snygg ändå. Har använt mig av tre nyanser av grått.

Nyaste puffen är den i mitten och som ni ser är den ganska glest virkad i det mörkaste partiet. Men det är okej, den får vara så. 

Obs! Första bilden var innan vi bytte matta och möblerade om lite, som ni kan ser på bilderna?




Nästa projekt blir att virka en krog av det rester jag har kvar av Zpagetti. Den kommer att bli i två nyanser av grått. Jag är verkligen såld på detta, det är kul och ett bra tidsfördriv, när orken finns. Bild på projektet kommer framöver.
Just det, mönstret för korgen hittade jag på KAKIBLOGGEN

Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.