SÅ HÄR LYCKAS DU

“100 dagar utan onödigt socker” 

I mitt förra inlägg skrev jag ju att jag skulle göra utmaningen 100 dagar utan onödigt socker.

MÅLET om 100 dagar är att jag förhoppningsvis: 
- uteslutet allt i rutan nedan och hittat ersättningsprodukter som jag mår bra av 
- gör bättre val i vardagen när jag handlar och lagar mat 
- mår bättre och känner mig piggare 

Detta ska jag inte äta: 
  • GLASS 
  • GODIS 
  • SÖTAD LÄSK 
  • TÅRTA 
  • KAKOR/KEX 
  • CHOKLAD 
  • SÖTAD YOGHURT 
  • VITT BRÖD 
  • SYLT 
  • SÖTAD SAFT 
  • MARÄNGER 
  • SPUNNET SOCKER 
  • STRÖSOCKER osv… 
  • … allt som är onödigt!!! 
Jag hittade utmaningen på http://www.coachit.nu/

När det gäller motion har jag faktiskt redan börjat. Vecka 53 (denna veckan) har jag redan gått ca 1 mil stavgång, vilket otroligt bra för att vara jag. Heja mig :-) Joachim har också varit med, heja honom med. Nu brukar han gå både längre och fortare än mig, men dessa 3 gånger denna vecka, har vi motionerat tillsammans.


Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.