Painsomnia

Jävla skit helt enkelt!

Fy sjutton. Igår tyckte jag först att det kändes som om det inte var fullt så smärtsamt i ryggen och benet och jag kände mig lite smidigare. Ack vad jag bedrog ...långnäsa....så var det inte. Rätt som det är börjar hela högerbenet värka ända ner och fram till trampdynan i foten. Fy satan vad ont jag hade. Har aldrig tidigare känt en liknande bensmärta. Vaden kändes som om den skulle sprängas och foten kändes som en fotboll, trots att den inte såg mer svullen ut än vanligt.

Jag tog min dos morfin, både snabbverkande och långtidsverkande, men inte förrän ca 03,00 inatt släppte den värsta smärtan och jag kunde äntligen slappna av en aning och försöka sova.

Vid sex-tiden väcker Joachim mig. Det BRINNER i området säger han. Jag öppnar ögonen, helt omtumlad och sömndrucken. Blir inte speciellt glad över att bli väckt när jag endast fått 2,5 timmes sömn.
Men jag tog mig upp ur sängen, stapplar ut till köket för att titta ut genom fönstret. Jomenså att det brann jäklar i mig. Här är en bild, men svårt att se hur mycket det faktiskt brinner. Men ni ser rökmolnet ovanför antar jag?


Jag förstår att han väckte mig, man vet ju aldrig. Passar på att ta morfin när jag ändå är uppe. Jag har fortfarande inte kunnat somna....suck....och klockan är 9 isch. Nu däremot känns det som om smärtisen verkar och jag kan slappna av från smärtan.

Återkommer





4 kommentarer:

  1. Hoppas du mår bättre.
    Låter som en riktigt hemsk smärta.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mår egentligen inte dåligt, utan det är "bara" ryggen och benet som smärtar. Ja det är riktigt jobbigt eftersom jag blir så begränsad och trött av smärtan. Kram Stina

      Radera
  2. Det låter inte alls roligt att ha så ont! Finns det ingen varaktig lindring?? Kram från du vet var! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Nä det är verkligen inte kul alls. Som det ser ut just nu finns ingen varaktig lindring mot ryggmärgs förträgningen som troligtvis orsakar bensmärtan, inte mer än morfinpreparat. Hoppas dock på att jag få läkaren att förstå att jag kanske behöver den där operationen som man tydligen kan göra, där man frilägger nerven som orsakar bensmärtan och huggen i ländryggen. Ska till läkaren idag. Kram tillbaka och tack för din kommentar från ett kallt Sverige.

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.