Blogga från mobilen eller datorn?


Hur gör ni?

När ni bloggar, gör ni det från datorn, surfplattan eller mobilen?
BTW: David Bowie är död. Han dog idag. R.I.P David.

Bilden är lånad från http://www.vam.ac.uk/content/articles/t/touring-exhibition-david-bowie-is/
Jag brukar variera. Ibland/ofta bloggar jag från mobilen, eftersom det är smidigast, när jag är minst rörlig. Jag kan ligga i sängen och skriva ett snabbinlägg, som nu, och inte behöva anstränga min axel till exempel.

Idag känner jag lite mer rörlig och ska försöka börja plocka bort julen. Ska tillägga att jag går på smärtisar. Tyvärr blir jag väldigt trött i min ländrygg och benen när jag är uppe och rör på mig, men samtidigt blir jag stel om jag ligger för mycket.

Fördelen när man är hemma och sjukskriven är att jag kan vila när jag vill och måste, det fungerar ju inte på jobbet.

I lördags kom jag utanför huset en stund och var med dottern på apoteket och lite annat. Men jösses, jag hade så ont sen och var så trött att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Ändå handlade bara om max 1 timme. Dottern körde så klart, för det fixar inte jag för tillfället.

I fredags när jag var på vårdcentralen, skjutsade dottern mig dit, sen fick jag ta mig till apoteket. Fy vad jobbigt det var. Tog färdtjänst hem, Hade inte fixat att åka buss och gå de 400 meter det är från hållplatsen och hem.

4 kommentarer:

  1. Bloggar från det som finns till hands när andan faller på, oftast datorn, men ibland mobilen eller plattan. Man kan ofta se när jag bloggat från mobilen, för det är de inläggen som har flest felskrivningar... (damn you auto-correct, haha)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, men så är det, lättast med stavfel från mobilen.... och precis som du skriver, damn auto-correct. Tack för din kommentar. Kram

      Radera
  2. Bloggade alltid från datorn tidigare men nu blir det oftare på mobilen. Mycket krångligare, föredrar egentligen datorn men precis som du skriver är det ibland bra med mobilen när man är ute eller ligger i sängen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föredrar också datorn då det är enklast på ett sätt, men som sagt, det är ju kanon att man kan göra det från mobilen eller paddan. Tack för din kommentar. Kram

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.