Äntligen fredag


Jag fick sova lite mer inatt


Jomensåatt, inatt fick jag sova lite mer om jag jämför med igår. Då sov jag totalt 2,5 timmar på 24 timmar. Trots detta blev det inte totalkrasch på kvällen. Även om jag var sjukt trött. Vakande två gånger i natt och sen vaknade jag av Joachims klocka imorse. Gick upp och tog morgonmedicinen.

Bild till vänster, morfinpreparat och bild till höger, Enbrel injektion och samt cellgifter mm
Igår var det dags för tunga artilleriet av mediciner. Det var injektions-, cellgift och alla andra pillerdag.

Som vanligt mår jag illa efter cellgifterna *uäck*. Har Folacin mot det, men det hjälper föga :-( 

Läste i en grupp, som jag är medlem i på Facebook, att man kan ta Folacin varje dag för att minska biverkningarna. Man kan ta det alla dagar utan den dagen man tar cellgifterna. Ska nog börja med det, men först ska jag rådfråga min reumatolog.

Trots att jag gått från 10 tabletter till 4 tabletter av Methotrexate, verkar illamåendet komma som det vill. Hoppas jag kan sluta med Methotrexate snart och bara injicera Enbrel. Håret fortsätter att trilla av. Från att ha haft otroligt tjockt hår, har jag gått till att få mycket tunt och skirt hår. det är väldigt ledsamt. 


Om inte ryggen bråkar för mycket, har jag en tid bokad nästa vecka för klipp och färgning av hårbotten. Behöver nog tyvärr klippa av ca 3-5 cm av topparna.

Igår orkade jag så klart inte laga mat, så det blev köpemat. Men eftersom vi är med 100-dagars utmaningen, ska man inte äta onödigt socker och definitivt inte vitt bröd, blev det Thaimat. MUMS!
Som Tam = Papayasallad Peet nid noi

Joachim köpte hem Som Tam och Panaeng Curry till mig. Det var det ljuvligaste jag ätit på länge.

Nu ska jag dricka lite kaffe och sen in i duschen. Idag blir det läkarbesök. 

Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.