Traumatiserad axel

Läkarbesök och röntgen

Jo 2002 skadade jag min vänster axel och för att göra en lång historia kort, blev resultatet av den skadan posttraumatisk artros. Jag opererade axeln 2011 och allt var fri och fröjd.

Nu har jag på senare år fått ont igen och inte har det blivit bättre av att jag har behövt använda krycka. 
Nu är det så pass illa att minsta ansträngning och vanliga rörelser där jag måste ta ut svängarna lite mer är mycket smärtsamma.

Saker som orsakar smärta är att sitta vid datorn, köra bil (när jag fixar det för ryggen), bädda sängen, höja armen ovanför axelhöjd och tex ta av och på kläder.

Idag var jag på vårdcentralen och läkaren undersökte mig och ja hon höll med, något galet är det där inne i AC-leden. Remiss till röntgen är skickad, så nu väntar jag på att bli röntgad. Sen blev det provtagning för att ta reda på varför jag tappar så otroligt mycket hår, är fruktansvärt trött och allt annat som är knasigt. Vi får helt enkelt se vad det kan vara... kanske det är så enkelt som att jag har B12 brist?

Jo trots både trötthet, ond rygg och smärta i axeln har jag pysslat lite idag. Jag har gjort egna julkort :-)


2 kommentarer:

  1. Vad fint att du kan pyssla lite fastän det gör ont. Själen behöver ju lite gotter också, särskilt när kroppen bråkar.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Tack för din kommentar. JO ibland måste man ju få positiv energi genom att göra saker man tycker om.
      Tack detsamma.
      /Stina

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.