Årets julklapp


Det känns verkligen trist!


Vet inte exakt vart jag ska börja men jag börjar med lite mindre jobbiga saker.

Julkorten har nått sina adressater och än så länge har det varit uppskattat :-)

Nu har jag fått axeln röntgad, det gick fort att få tid. Fick dock åka till Ulricehamn eftersom det är långa köer i Borås.

Nu väntar jag bara på röntgensvaret och jag hoppas faktiskt att något är fel så att de kan göra något åt smärtan. Proven som jag tog på vårdcentralen har jag inte hört något om än.....

Tog även mina standardprover igår, innan röntgen, så vi får se vad de provsvaren säger. Jag behöver även få mina armbågar kollade, har så jäkla ont att jag inte kan göra allt jag önskar. Har även vilosmärta och svullnad! Har haft ont i mina armbågar i ca 3-4 år nu och det blir inte bättre, inte ens av Enbrel injektionen.

Jo nu till det riktigt tråkiga. Vi kommer att behöva flytta!
Så roligt att behöva få reda på det innan jul. Hen som äger huset (tvåfamiljshus) kommer att sälja huset och vi har fått frågan om vi vill köpa det. Intresset har funnits men vi vill ju inte behöva bestämma oss på stört eftersom vi faktiskt bara bott här i 3,5 månader.

Nu kom beskedet att hen har ångest och måste få huset sålt för att må bra och om vi vill köpa huset måste vi ge svar senast 1 feb 2016. Vi har dock redan kommit överens om att vi inte vill köpa huset eftersom det är för mycket pengar, närmare 2 miljoner kronor.

Detta innebär ju att hen kommer sälja huset och vi kommer att behöva flytta. Vi känner som då att varför dra ut på eländet? Nu vet vi inte om vi behöver flytta om 3, 6, 9 eller 12 månader, men bara att behöva veta att vi ska flytta ingen, är sååååååå jobbigt!

Vi anser att eftersom vi har fått ändrade förutsättningar känner vi att vi gärna lika kan flytta så fort vi hittar ett boende som har allt det vi vill ha när tillfället kommer. Vi vill inte behöva vänta 3 månader pga uppsägningstid.

Kul julklapp - eller INTE!


2 kommentarer:

  1. Jobbigt med flytten....
    Här i Umeå är det jättesvårt få hyreslägenhet.
    Bäst bo kvar.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fruktansvärt jobbigt, då vi trivs jättebra och detta kom som en chock på ett sätt. detta var inte förutsättningen när fick erbjudandet att hyra lägenheten. För om vi vetat det från början hade vi inte flyttat.

      Det förstår jag! Kram

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.