Fick åka hem från jobbet

Pigg som en mört?

Vaknade helt omtöcknad i morse, kände mig inte pigg alls. Men efter 1 Alvedon Forte och lite duschtvätt, kaffe och smink på ögonen kände jag mig lite piggare, trots huvudvärk.

Åkte till jobbet, men kände ganska omgående att jag inte hade huvudet med mig och det kändes som om någon stoppat in bomull i huvudet och kört ner ett rispigt lock i halsen.

Två timmar jobbade jag, sen åkte jag hem. Ligger i sängen nu, har tagit en Alvedon till, fortfarande huvudvärk och torrhosta och eller slemhosta lite då och då. Visst kanske kunde härdat ut två timmar till, men nej, min kropp orkar helt enkelt inte.

Nu ska jag kolla på tv i datorn och jag kommer säkert somna. Man behöver vila när man är sjuk.

4 kommentarer:

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.