Biologiska läkemedel.

Nu var det längesen jag bloggade igen.

Jag har jobbat i två veckor efter att jag varit sjukskriven och har varit sjukt trött efter jobbet eftersom jag har haft hur mycket som helst att göra.

Första veckan på jobbet fick jag ersätta en som var ledig och sen har jag kört utbildning i vårt nya system.

Förutom att jag har varit onormalt trött det sista har jag trots allt fungerat rätt bra i ryggen. Läkaren ordinerade ju långtidsverkande morfinpreparat varje morgon, men det har jag inte följt tidigare, men började göra det under min sjukskrivning. Om det är därför det är mindre smärtsamt vet jag inte men, det fungerar hur som helst just nu och det är bra. Innan tog jag ju bara mitt morfinpreparat när jag redan hade så ont att det var outhärdligt.

Något som dock irriterar mig är den där jäkla armbågen som bara gör ondare och ondare och är svullen, samt fötterna som inte vill sluta göra ont, sen har vi höger handens två första knogar som svullnar upp och smärtar, speciellt vid ansträngning som tangentbordsarbete.

Förra veckan tog jag blodprover inför mitt läkarbesök på reumatologen som jag var på onsdags. Väl hos min läkare kom vi fram till att jag ska få börja med biologiskt läkemedel och jag ska börja så fort som möjligt, men först måste jag ta fler prover, två vaccinsprutor och en lungröntgen.
De senaste blodproverna visade dock att jag hade blodbrist igen. Ska käka lite järntabletter för att se om det blir bättre,

I torsdags var jag på Plastikkirurgiska på Sahlgrenska där jag fick bedömning om medicinskbröstreducering. Jag kommer att bli informerad via brev om jag kommer att bli beviljad operationen, eftersom doktorn skulle ta upp mitt ärende på ett möte. Jag är fullt medveten om att jag eventuellt inte får operationen.

Imorgon måndag ska jag ta prover inför min nya medicin. På tisdag ska jag färga håret och på torsdag ska jag på lungröntgen.

Jo som bekant har jag slutat röka och nu är det 6 veckor sen jag slutade. För ca 4 nätter sen vaknade jag med värsta krupphostan och hesheten och detta sitter i än. Vad jag förstått är detta en av biverkningarna pga rökstoppet och tydligen fullt normalt. Skit samma om det är fullt normalt, det är skitjobbigt att vakna typ 742 ggr per natt och hosta som om någon kört ner ett rivjärn i halsen. Jag menar, jag sover ju redan som en potta skit *suck*


Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.