Beklagar sorgen PARIS!

Terrordåd i Paris mot hela mänskligheten

Har ni hört och läst om det hemska terrordådet i Paris? Fast det kan väl inte undgått någon?
Detta är verkligen fruktansvärt och egentligen är det ett terrordåd mot hela mänskligheten.

Jag finner inga ord, det gör ont i hjärtat och jag blir orolig för mänskligheten.

Nu ska jag omformulera eller snarare förklara mig. Att detta terrordåd hände just i Paris är fruktansvärt och det är fruktansvärt vart i världen det än skulle ha hänt. 

Frankrike en stormakt och de är delaktiga i att stoppa krig och terrorister (vilket är bra)
Detta terrordåd är tydlig hämndaktion, vilket är fruktansvärt.

Vi måste sätta stopp för alla terrordåd - men det kommer att bli svårt



2 kommentarer:

  1. Snälla säg inte att du precis påpekade att Frankrike får skylla sig själva?! Att de är inblandade för att stoppa kriget i Syrien och stoppa ISIS framfart och därför "är delaktiga i varför detta hände"?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej nej nej, det kanske låter så, men jag menade verkligen inte så. Kanske ska omformulera mig. Det jag menar är att risken för att detta skulle hända i tex Paris är kanske en av anledningarna av att de just är en "stormakt" inte att de ska skylla sig själva för detta är fruktansvärt!

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.