Hemma från Ban Phe sen en vecka tillbaka!

Nu är det en vecka sen vi kom hem. Vi möttes otroligt nog av värme när vi landade på Landvetter. Det var varmt, men så klart inte som hemma i Thailand. Det är skönt när solen kommer fram, men i skuggan är det inte direkt behagligt.

Vi har börjat packa inför flytten som kommer ske den 27 aug, då vi tar hjälp av en flyttfirma för att slippa kånka på de tunga grejerna.

Här är en bild på denna kommande altanen som hör till vår lägenhet.


I samband med att vi ska flytta behöver vi byta soffa och utemöbler behövde vi med. Vi fyndade 6 st stolar , 1 st bord, 2 st relaxstolar och 6 st dynor till stolarna för 2610 kr. Inte illa alls då allt egentligen skulle gått på närmare 5000 kr på ordinarie pris.

Jo åter till Thailand. Innan vi åkte hem var vi på BBQ-karaoke kväll hemma hos Fai och Ake, vi hade superkul. Det roliga är att jag och Mr Kim skulle kunna vara deras föräldrar, då det skiljer ca 20 år mellan oss. Men ålder spelar ingen roll för vi är goda vänner och har kul tillsammans. Sen spelar inte åldern någon roll på det sättet för Thailändare, vänner kan man vara ändå.




Nu är det dags att planera nästa resa hem till Thailand och planen är att försöka få ihop ca 6-7 veckor och vi båda har fått beviljad ledighet.



Min semester tog slut i söndags, så i måndags var det dags för jobb igen. Jag kände mig hyfsad i ryggen och kroppen så jag chansade att lämna hemmet utan krycka, det gick bra ....... ända tills någon timme efter att jag hade slutat för dagen. Min älskade dotter fyllde 22 år i måndags, vi hade kalas för henne i lördags, men hon ville ha en mamma - dotter dag på sin födelsedag. Vi åt sushilunch och kollade lite i affärer och sen var det kört, ryggen strejkade allan.

Jag har varit hyfsat mobil utan min krycka nästan varje dag under semestern, förutom några enstaka tillfällen och vid flygresorna. Apropå kryckan, den är inte så illa att ha som stöd.... man får förmåner, speciellt på Bangkoks flygplats :-) Fick gå till speciella köer som gick snabbare och det behövdes. Jag är så tacksam för det.

Idag började jag med min rehabträning igen, skönt att komma igång med den. Oj detta blev ett långt inlägg, men så blir det när man inte uppdaterat på länge.

Tack för idag - XOXO

Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.