NU är vi redo för avresa

Allt är packat förutom det sista som ska ner i necessären och kaviaren och stenbitsrommen, men det tar vi precis innan vi åker imorgon. Väskan med grejer väger 18,5 så det är inte risk för övervikt eftersom man får ha 23 kg per person på Finnair.

Kl. 09,00 kommer vår "taxi". Vi brukar alltid ta något gott att dricka på flygplatsen för att fira in semestern, men jag får nog se hur det blir med det imorgon eftersom jag har haft sååå ont i ryggen idag efter allt grejande och packande. Har fått proppa mig med smärtisar och kanske måste göra imorgon innan vi åker.

Jag kan tyvärr inte ta med mina smärtstillande pga att de klassas som grov narkotika, men de andra medicinerna jag har är ingen fara.

Här kan man läsa vilka mediciner och annat man INTE får föra in i Thailand utan speciellt tillstånd från ambassaden Lista över läkemedel Jag orkade helt enkelt inte joxa med ett intyg denna gång, annars måste man fylla i detta formulär

Mr Kim har jobbat och jobbar tre pass idag, först på sitt ordinarie arbete och sen extra som ordningsvakt - dubbla pass. Han lär vara som en zombie imorgon men å andra sidan kanske han kan sova på planet till Bangkok.

Nä dags att lägga mig, ska upp halv sju imorgon så jag hinner duscha, dricka kaffe och relaxa lite innan vi åker.

Nästa inlägg och rapport blir från Thailand.....See you!



2 kommentarer:

  1. Så härligt att åka iväg just nu! Vi kommer precis hem från Toscana där det var både vackert, varmt och god mat. Men det hjälper inte, jag vill iväg igen, särskilt när det bara regnar här hemma och man vaknar till + 10 grader... Ser fram mot fina bilder från Thailand :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi åker nästan alltid hem till Thailand på sommaren. Toscana låter också underbart. Förstår att du vill iväg igen. Bilder försöker jag lägga upp varje dag eller några gånger per vecka iallafall; ) kram

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.