Sol ute, sol inne och sol i sinne!

Hur underbart är inte detta? Satt på balkongen med datorn i knät. Inte helt vindstilla men med en liten tunn kofta fungerar det ändå. Satt där ute ända tills ländryggen och rumpan sa ifrån genom att domna bort.....en mycket obehaglig känsla, kan förklara det som en bortdomnad tryckande känsla.

Idag har jag rehabtränat 40 min, jag gick även till och från jobbet, totalt 2,6 km. Det som varit jobbigt med all denna aktivitet är nervpåverkan som sitter i skinkan och går ner i benet, inte nog med det, var sjukt trött och hade en brännande smärta i bröstryggen, min vänster fot envisas med att vara svullen och bråka. Har helt enkelt fått "dopa" mig idag.

Sjukgymnasten kollade min vänsterfot och det är helt klart en pågående inflammation. Svullnaden är ganska "hård" och jag har värmeökning på ett specifikt ställe.

Nästa vecka ska jag få laserbehandling för den pågående inflammationen. Hoppas det hjälper. 

Vad är då laserbehandling? Behandlingsformen är säker, snabbare, effektivare, smärtfri, goda behandlingsresultat och inga biverkningar. Det är individuellt hur ofta men behöver behandling och beror på vilka besvär man har. Vanligt är 1-10 behandlingar under 1-6 veckor. Man behandlar akuta och kroniska åkommor så som smärta, värk, inflammationer, reumatiska sjukdomar, sår och mycket annat. Lasern läker vävnad, minskar inflammation och lindrar smärta.

Nu till rygg och ryggrad, hittade en riktigt intressant bild som förklarar EFFEKTEN AV FÖRÄNDRINGAR I RYGGRADEN 


Nervsystemet kontrollerar och samordnar/styr alla organ och övriga kroppsdelars funktion i kroppen. Förändringar i ryggradens kotor och diskar kan därför förorsaka störningar och irritationer i nervsystemet och därmed påverka kroppens funktioner med en mängd reaktioner som tex.

L5 = Områden: Underben, fotleder, fötter 
Effekter: Dålig cirkulation i benen, svullna vrister, svaga vrister och hålfötter, kalla fötter, svaghet och kramp i benen

L4 = Områden: Prostata, musklerna i nedre ryggen, ischiasnerven 
Effekter: Ischias, ryggskott, svår, smärtfull eller för ofta förekommande urinering, ryggvärk

L3 =  Områden: Könsorgan, livmoder, urinblåsa, knän 
Effekter: Urinblåseproblem, menstruationsproblem som smärtsamma eller oregelbundna perioder, missfall, sängvätning, impotens, klimakteriebesvär, olika knäproblem

Har även hittat en sida från USA som har mycket informativa videos som förklarar de olika sjukdomarna/tillstånden i tex ryggen.

Jag som har artros i höft och knä, spinal stenos på tre ställen i ländryggen, diskbråck i ländrygg, pågående diskbråck i bröstrygg, genetisk degenerativ disksjukdom och *pust, stön å stånk" psoriasisartrit, uppskattar faktiskt dessa videos då de förklarar allt så bra!

Här är en video om degenerativa diskar

Här är en video om spinal stenos

Här är en video om diskbråck

Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.