Har fått tid för ElektroNeuroGrafi

Äntligen har jag fått tid för denna undersökning, fick först tid den 15 juli, men det går ju inte, då vi är i Thailand. 

Fick tid den 2 juli istället kl. 08,00 och underökningen tar mellan 0,5 - 1 timme. 

Har blivit remitterad till undersökningen på grund av smärtan i mina armbågar och den konstanta svullnad som finns där samt bortdomnad från armbågen ner till lill- och ringfinger. Inte konstant, men nattetid och de gånger jag ska tex hålla en bok när jag ligger ner eller skriver på tangentbordet. 

Jag har redan svaghet i bägge mina händer och i höger hand har jag bara 50% kraft och i vänster ca 60 % kraft.

Hur går det till? Jo med hjälp av elektroder som placeras på huden ges elektriska stötar över arm- och bennerver. Ledningsförmågan kan mätas både i nerver till muskler och i känselnerver på huden. Undersökningens omfattning beror på frågeställningen och de resultat man får. Strömstötarna upplevs ibland som obehagliga men vanligen inte som smärtsamma.

När detta är gjort får jag väl veta om jag behöver opereras eller inte. Vad gäller karpaltunnelsyndrom, har jag redan opererat bägge mina händer. 




Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.