Dagen efter alla dagar och midsommar

Det var några dagar sen jag bloggade och det beror väl mest på bloggtorka. Känns som om jag skriver om samma saker hela tiden men men thats my life liksom. 

Jobbade tre dagar denna vecka, hade tagit ledig i torsdags för att vi skulle tillbringa tid med min svärmor och åka på utflykt till Läckö Slott.


Men vi börjar i rätt ordning. 


Måndag: Fastedag. Jobb i fyra timmar, sen promenerade jag hem. Vid 13-tiden skulle det komma en dam och titta på vår lägenhet, dvs den vi ska flytta från. Annars inget speciellt. En ganska vanlig dag!

TisdagAlarmet ringde, jag gick upp men kände mig sjuk igen, var yr och hade min vanliga morgonstelhet. Tog medicin och efter ca 1 timme kändes det lite bättre. Åkte på jobb men efter någon timme blev jag sämre igen och hade ont, men trots detta promenerade jag hem. 


Väl hemma vilade jag några timmar tills det var dags att åka till veterinären med Wiggo som skulle lejonrakas pga tovor i pälsen. 


Det är väldigt vanligt att långhåriga katter får tovor som man tyvärr inte kan borsta bort och det är väldigt svårt att borsta en katt som inte gillar att bli borstad.



Här väntar Wiggo på veterinären som skulle lyssna på hjärta och kolla av att allt var bra inför den lugnande sprutan som katter får innan rakning.

Han vägs, 4,6 kg stod vågen på och veterinären kollade även hans öron och tog prov från dem eftersom vi trodde att Wiggo hade fått öroninflammation eller kvalster igen. Men provet visade inget annat är lite vax. det var väldigt skönt att veta.


Nu rakas han och han är så klart lugn och avslappnad pga sprutan han fick innan rakning. Man måste göra så för att han inte ska bli nervös eller kan vara still. 


Katter har väldigt tunt skinn och minsta lilla man

rakar fel kan det bli stora sår i huden, vilket ibland måste sys om de blir förstora. Därav lugnande spruta för kattens bästa.

En timme tog rakningen pga av den tjock pälsen + de kraftiga tovorna som han hade och för att få bort dessa är man tvungen att vara extra försiktig då de oftast sitter väldigt nära huden.
Denna bild tog jag i fredags, visst är han söt? Klicka gärna på bilderna för större upplösning. 

Just det, alla bilder som jag tagit har jag gjort med min nya mobil som har en riktigt bra kamera.

Eftersom jag fortfarande kände mig sjuk på kvällen, avbokade jag mitt rehabpass på Onyx som jag skulle haft i onsdags.


Onsdag: Mår lite bättre när jag vaknar, men inte bra. Går på jobb och efter jobbet promenerar jag hem. Hemma blir det vila och inte så mycket mer. Det var bra att jag avbokade mitt rehabpass, även om jag mådde bättre. Sonen kommer hit och ska övernatta tills midsommardagen.



Torsdag: LEDIG! Känner mig mycket bättre men inte riktigt bra, har en viss stelhet och smärta som inte riktigt går att sätta fingret på. Tar smärtstillande och vanliga medicinen.

Dags för utflykt för mig, Mr Kim och svärmor. Vi hämtar henne vid 09,30 och sen åker vi mot Läckö Slott. 


På vägen stannar vi och fikar, det är lite kallt, ingen direkt sol men det regnar inte, vilket är bra. Vi strosar omkring vid Läckö Slott och jag fotar en del.


Efter några timmar vid Läckö Slott och Victorias Hus fikar vi innan vi åker vidare mot Kinnekulles Utkikstorn. 

På vägen till Kinnekulle kom vi osökt in på Lisas död eftersom det var väldigt många polisbilar i omlopp. Vi hade ju inte en aning om vart hon arbetade men precis när vi pratade om den tragiska händelsen och om hur långt hon faktiskt hade att åka från sitt jobb och hem råkade vi köra förbi hennes arbetsplats. 

Jag blev väldigt sorgsen i mitt hjärta när jag såga alla fina blommor och ljus till minne av henne på platsen. 

Man kan inte förställa sig den sorg och förtvivlan hennes föräldrar måste känna, usch, blir bara ledsen när jag tänker på det.

Hur som helst, vi åkte som sagt vidare till utkikstornet på Kinnekulle. Vi parkerade bilen och

började traska upp mot utkikstornet. 
Vi hade ingen aning om hur långt man behövde gå eftersom det inte fanns någon skylt som talade om hur långt det var. 

Det var en fruktansvärt brant backe upp och det gick verkligen inte fort för mig. Jag var ganska slut i ryggen när vi väl kom upp. 

Väl framme vid tornet tvekade jag om jag verkligen skulle ta mig upp för de 117 st trappsteg som fanns där. Man jag gjorde det, här är bildbeviset.

När vi var klara där skulle vi ju ner dessa 117 st trappsteg och vi skulle även ner för den branta backen. Jag kan lova er att jag hade mjölksyra i låren, kände mig helt bortdomnad från ländryggen och ner mot knäna och väl nere vid parkeringsplasten och bilen mådde jag fruktansvärt dåligt och var mycket svag i ryggen och benen. 
Blev enormt illamående av denna ansträngning, men jag gjorde det! 

Nöjda med dagen åker vi hemåt, men först stannar vi till i Vara för att äta "middag" innan vi åker vidare.

Jag valde potatismos, tjock grillkorv och bostongurka för det var sååååååååååå längesen jag åt sånt. MUMS! 

Väl hemma umgicks vi med sonen som hade aktiverat sig på eget håll genom att göra lite ärenden, klippa sig hos sin syster och sen åt de sushi tillsammans. Mysigt

Midsommarafton: Vaknar av alarmet och jag mår otroligt nog väldigt bra trots torsdagens utflykt och kraftansträngning. Helt ofattbart men skönt. Vi gör oss ordning, packar ihop våra
saker och åker ut till min mor för att fira midsommar. Sonen följer med  för att senare på kvällen åka på fest med kompisar, dottern åker till Varberg med sina tjejkompisar.

Hemma hos mamma blir det en lugn och sansad midsommar med god mat och dryck, en massa prat och skratt. Sonen drar vidare vid 22,30 och vi andra går och lägger oss.

Midsommardagen: Vaknar redan vid 07,30 av att jag har jätteont i ryggen, får helt enkelt stappla upp och ta smärtisar. Vi åker hem framåt lunch, stannar till vid ICA Maxi och handlar. 

Väl hemma blir det soffhäng och seriemaraton och "Orange Is The New Black" som är en riktigt bra serie enligt mig och Mr Kim tycker den är si så där, men kollar. Vi är ganska trötta båda två, men inte pga av någon baksmälla, utan det berodde på att vi båda sov dåligt. 

Söndag: Sköna söndag brukar man säga men inte idag, fy fasen. Vaknar tidigt för att jag har så jäkla ont, måste upp, tar smärtisar, kan knapp gå eller stå... inte alls vad jag hade räknat med. Det är verkligen ingen rolig dag idag. Som det känns nu blir jag sängliggandes imorgon...... trist.

Oj detta inlägg blev långt, har försökt skriva detta inlägg i flera timmar nu, sittliggandes i min fåtölj med fotpall, det enda som fungerar om jag inte ligger i sängen. Inlägget kanske verkar lite osammanhängande men det beror på mitt sinnestillstånd och smärtisarna.

Inte nog med det, dottern ringde från Varberg, hon hade blivit sjuk under natten, feber, halsont och snorig. 

I fredags åkte hon ner med sina kompisar och även om hon hade haft sin bil hade hon inte varit i skick att köra eftersom hon är sjuk. 

Hon ville så klart komma hem så fort som möjligt och Mr Kim ställde upp och åkte och hämtade henne. Nu ligger hon hemma i sin säng och är jättedålig, stackaren. Det är bara en månad sen hon hade halsfluss.

Nu ska jag förflytta mig från fåtöljen till sängen, ska bara få i mig lite mediciner och borsta tänderna och sen måste jag sjukanmäla mig *trist*

2 kommentarer:

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.