Veckosummering plus viktnedgång


Lördag och en dag närmare den efterlängtade semestern som "bara" är 40 dagar bort. Hoppas tiden går fort tills dess :-) men låååångsamt när vi är där. Vägde mig i torsdags och vågen visade 61,5 kg *jippie* nu har jag gått ner -11,5 kg sen sept 2014. Bara 6,5 kg kvar nu då..... lätt match...nope men det får ta den tid det tar!
Jo i torsdags när jag vaknade på morgonen kände jag mig onormalt mörbultad i min kropp och hade feberkänsla i kroppen, men tog som vanligt min Alvedon Forte som jag alltid gör. Efter ca 1 timme kände jag mig som jag brukar, åkte till jobbet och jobbade på i ca 2 timmar, sen blev jag klubbad.

Mådde skitdåligt, frös, ögonen tårade sig och jag huvudet kändes som om det var i något slags vakuum. Jag fick helt enkelt ge upp och åka hem 40 min tidigare och logga ur mig som sjuk. Väl hemma blev det sängläge under både filt och överkast samt kofta och duntofflor.

På fredagen kände jag mig helt urlakad, fanns inte ett uns till energi alls, frös och mådde så jäkla skumt. Jag förmådde mig inte att göra någonting, mådde skit helt enkelt.

Idag när jag vaknade mådde jag bara bra, väldigt bra....konstigt. Så jag funderar på om det är kan ha med Mehtotrexate att göra. Torsdagar är ju min "cellgifts" dag och frågan är om kroppen känner att medicinen avtar en aning innan det är dags för veckans dos, någon som vet?

Nåja, eftersom jag mådde ovanligt bra idag, skickade jag iväg Mr Kim för att handla medans jag passade på att städa, sen bakade jag paj. Kan ni gissa hur jag mår i ryggen nu? Inte bra :-( men men jag fick gjort det ville iaf. Sen är jag sån, när jag mår bra eller bättre, passar jag på att göra sånt jag normalt inte kan eller orkar och oftast får jag så klart lida för det. Men men det är bara att bita ihop.

Fick min tunika som jag beställde och den är supersnygg men som jag misstänkte, alldeles för stor på lilla mig, men den kommer ända att passa bra att ha som beachtunika i Thailand.
Beställde även ett par byxor och de är superdupersköna! Tyvärr lite långa och lite stora, trots strl S/M, men det går bra ändå.

Jag har bytt mobil med, jag har gått från Samsung Galaxy Note II till en Sony Xperia Z3. Det är lite ovant och skärmen är liiite mindre än Samsung men inget som stör. Jag är dock orolig att jag ska tappa den eller nåt eftersom mina händer inte alltid funkar som jag vill, så jag har beställt ett silikonskal till baksidan och ett skärmskydd till framsidan.

Att jag valde just denna mobil var för att den är vattentät ner till ca 1,5 m i SÖTVATTEN och dammtålig plus att det är en superduperbra bra kamera i den med massor av roliga och bra funktioner. Lite bilder från veckan.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat med vikten där och fina outfits. :) Den där tunika/ponchon gillar jag.
    kram och trevlig kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack för din kommentar. Ja jag har jobbat på bra men har som sagt en del till att gå ner :-) Tunikan är supersnygg men tyvärr lite för stor att använda som jag tänkt men det gör inget för den blir perfekt i Thailand att ha som strandtunika. Kram och tack detsamma!

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.