Thailand - Luckys Kitchen Pinery Park


Thailand när det är som bäst


Förra året var de flesta strandrestauranger utmed Suan Son Beach tvungna att rivas pga av olika anledningar och militären. På ett sätt var det bara bra då det även fanns en hel del "svartbyggen" och man hade byggt ända ner till vattnet vilket man egentligen inte fick. 

Inget ont som inte har något gott med sig. Nu ser det snyggare och "renare" ut. Men hur som helst, det fanns bland annat en restaurang vid namn Luckys Kitchen.

Vi gillade att vara där för hon hade gjort så himla mysigt runt sin lilla byggnad och maten var kanongod!

Nu har Lucky öppnat upp sin restaurang igen fast hemma och inne på vårt område i Pinery.
Hon har BBQ, västerländsk mat för den som önskar och sen bakar hon med.

Vad jag har förstått så ska hon ha öppet året om, vilket är bra tycker jag.
Fresh pasta Lasanga
Pannbiff and Lök
Quesadillas
Visst ser det smarrigt ut? Nu föredrar jag ju thaimat när jag är hemma i Thailand men ibland kan det vara gott med europeisk mat.

2 kommentarer:

  1. Ser gott ut...visst behöver man varva med lite olika mat speciellt när man är ett längre tag.
    I Huay yang har vi bara några restauranter på stranden så under högsäsong måste man vara där tidigt om man vill ha bord.
    Vi är oftast för sena.....!
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är klart man ska varva lite, det kan blir lite enformigt med allt ris annars. Nu försöker jag undvika att äta för mycket ris då min mage inte riktigt gillar det.
      Okej det förstår jag, vi har massor med restauranger, väl utspridda och sen är vi sällan nere under högsäsong då vi tycker det är mysigare när det är lite mindre "turister" :-) Btw: Vi är också sena för det mesta ;-)

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.