Ryck upp dig!

Nu har jag erkänt för mig själv, några vänner och för min sambo att jag faktiskt känner mig/är deprimerad, bara för att jag har insett det och berättat, känns det som en sten lossnat från hjärtat och det känns faktiskt lite lättare. 

Jag ska rikta in mig på att må så bra som möjligt och märker jag att jag inte klarar detta utan professionell hjälp då ska jag söka hjälp, men först ska jag göra det jag kan själv.

När man är inne i en energilös period där man som jag gjort, fokuserat på hur ont jag har och alla jäkla problem i kroppen, ja då kan man ju inte bli annat än deprimerad, men helt ärligt, ingenting blir ju bättre av att jag fokuserar på det negativa, snarare tvärtom!

Så från och med nu har jag bestämt mig, jag SKA fokusera på sånt som ger mig glädje i livet och det som gör att jag mår bättre.

Vad ger mig glädje i mitt liv?

  • Mina barn och min sambo
  • Mina mor och hennes man, alla andra vänner, nära och kära
  • Thailand
  • Måla, skriva och fota

Jag ska också kontakta Onyx för rehabträning, men först ska jag bara invänta utlåtande om bröstryggen för att få bästa optimala rehabträningen för mig och min kropp. Jag har redan ett röntgenutlåtande om ländryggen, så där ska det ju inte finnas några frågetecken.

På Onyx hemsida står det följande:

REHAB HOS ONYX
Välkommen till våra sjukgymnaster på Onyx. Patientavgift 80 kr/gång eller frikort gäller. Välkommen på behandling utan remiss. Tillsammans med sjukgymnast skapas en rehabplan för just dina behov.
Du får bedömning, smärtlindring, manuella behandlingar, personliga verktyg och den anpassade träningen du behöver.
Vi hjälper till med att stegra din träning för att nå vårt gemensamma mål.

Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.