Inget gnäll - Bara fakta

Mina fötter och vrister är ett kapitel i det hela och ibland inser jag att det faktiskt inte är konstigt att det värker och är stelt både vid gång och vila.

Jag är konstant svullen över ankeln (bägge fötterna) eller vad det nu kallas, sen blir det inte bättre av att hälsenorna är stela och strama och svullen trampdynan på framfoten vid tårna på höger foten. 

Men går på dem gör jag ju varje dag och mellan varven stapplar jag. Då brukar min sambo fråga om jag springer och då blir det lite kul och sen skrattar vi trots allt :-)

6 kommentarer:

  1. Vet hur det är. Jag fick kollat min d-vitamin nivå och äter nu 50-75 mikrogram om dagen och nästan allt har slutat svullna och värka,,inga meds tar jag längre,från att konstant gå på enbrel och brufen retard,,be dem testa dig om du inte redan gjort det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stina. Kul att du kikade in. Jag tar prover var tredje månad och det mesta är bara bra förutom något prov som visar på inflammation och det gör det hela tiden och sen var det nåt annat som inte heller var på topp men det var ingen fara. det enda jag har extra, men det var ett tag sen, det var järntabletter för jag hade fruktansvärt dåligt blodvärde. Fast om man tagit nåt sånt prov på mig vet jag inte, måste fråga min läkare.

      Radera
  2. Blir det bättre när du är i Thailand....har för mig att du skrivit att det blir så?
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag mår mycket bättre i värmen/Thailand, det är precis som om värmen smörjer leder, senfästen och allt mekaniskt i kroppen. Men visst har jag ont i ryggen och tex fötterna där med samt att de är svullna med, men sen blir de ju svullna av värmen, men det är ju en annan sak!

      Radera
  3. Be dem kolla din D-vitamin nivå,det är det du får av solen i Thailand som gör att man mår bättre till en viss del

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu mär jag tänker efter så tar jag prov på det med var 3e månad och värdena var bra där. Minnet är bra men kort ;)

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan kommentera som kan ni välja namn/webadrsss - då kan alla kommentera.
Kram

Använder Blogger.