Varför?


Varför ska jag behöva genomlida smärta varje dag? Det kan man fråga sig.

Jag är.....Trött. Slutkörd. Deppig.


Hatar att jag måste äta morfinpreparat för smärtan inte ska vara så obehaglig.

Ibland känns det bokstavligen som min ryggrad ska gå av!

De senaste dagarna har känts som om jag har ett reumatiskt skov på gång, vilket också resulterar i ännu mer smärta i ryggen och framför allt i de delarna där inflammationer kan sätta sig.

I skrivandets stund sittligger jag i sängen, har tagit två ON(5mg) och än känns INGEN smärtlindring *suck*. Försöker koncentrera mig på annat, så som att skriva detta inlägg.

Jag är inte en person som ger upp, jag kämpar varenda jävla dag. Jag ger ALDRIG upp. Jag är envis som bara den. Jag försöker att ALLTID vara positiv och jag vill inte låta sjukdomar och smärtan styra över MITT LIV:

Men ibland......mer sällan.... rinner bägaren över och jag deppar ihop och tycker så jävla synd om mig själv, som NU.

Jag kan lova att jag är enormt tacksam över att jag bara arbetar 4 timmar om dagen och har ett bra arbete som inte är fysiskt tungt även om det inte är helt smärtfritt...

Hur ska jag skriva... tänk om jag bara kunde få semester från smärtan någon gång, om jag kunde flytta ut från min kropp och känna hur det känns att INTE har ont en enda dag. Jag minns inte hur det känns längre! Jag gör inte det.


2 kommentarer:

  1. Fy så jobbigt att ha ont varje dag. Förstår att vissa dagar är sämre än andra.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det. Ibland är det så jäkla jobbigt! Tack för din kram.

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.