Tips - Refunder

När ni handlar på nätet kan ni få pengar tillbaka.
Registrera er på Refunder, för det fungerar verkligen. Jag har handlat lite på nätet, för ca 650 kr och har redan 115,46 i återbäring på mitt konto.

Klicka på denna länk och registrera er.


Just det, NU önskar jag eller jag önskar alltid, att jag vore hemma i Ban Phe. Nu är det Songkran och då är det vattenkrig i en vecka. Så jäkla kul är det. Det är Thailändskt nyår!

I Thailand ska man enligt buddhismen hälla vatten över händerna som en reningsritual, men under Songkran omvandlas detta till ett enda stort och mycket festligt vattenkrig.

Man använder sig av vattengevär och  eller stora tunnor med vatten som ibland är ISKALLT då man lagt i ett jättestort isblock för att kyla ner vattnet. Talk pulver alternativ "vit pasta" kletas ut i ansiktet tex och är en slags välsignelse.





5 kommentarer:

  1. PI MAI KHA!! Gott nytt år från Thailand, mitt första sonkranfirande här, helt otroligt kul! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Chock dee pi mai na ka. Visst är det kul, önskar jag vore hemma i Ban Phe nu!

      Radera
  2. Tjäna poäng och få riktiga pengar till ditt Paypalkonto! https://www.joinhiving.com/sv_SE/4E6SM2HV8Y

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.