Ett Brev på posten

Idag fick jag ett brev på posten från Finland om att jag är inbjuden till en bouppteckning för en man som jag inte hade en aning om vem det var. Snacka om huvudbry!

Men efter lite efterforskningar så fick jag fram vem det gällde, dvs en avlägsen släkting. Tacka vet jag Facebook.

För att göra en lång historia kort, så är min pappa, farfar och farmor avlidna och bouppteckningen gäller tydligen för min farmors bror som avlidit. Eftersom jag är en del av ledet i arvsrätten blev jag så klart inbjuden.

Vad detta innebär vet jag inte än, då bouppteckningen är i Finland den 11 maj och jag kan inte närvara men ska se om min mammas bror kan vara där istället för mig och få min fullmakt.

Får se om jag ärver en klocka, 0 kr eller lite pengar...... inte en aning. Fast lite spännande är det allt. Jag hoppas på inget så blir jag glatt överraskad om det blir något.

2 kommentarer:

  1. Åhå, spännande! Tur att du kunde verifiera vem det var, hade jag fått ett sådat brev hade min första tanke varit "vem försöker lura mig och på vad?"

    SvaraRadera
  2. Ja det var ju tur. Men precis så kände jag lite med. Men nu har jag fått reda på att det inte "finns nåt att hämta" vilket innebär att jag inte behöver komma på bouppteckningen inte heller behöver jag skicka bud med fullmakt. Fast det är nu jag känner "vem försöker lura mig nu" :-) fast allt är säkert i sin ordning då brevet kom från någon slags advokat/jurist firma.... eller liknande.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.