Äntligen på fötterna, äntligen fredag

Fredag i all ära, men hur spännande det är det egentligen när man varit tvungen att vara hemma från jobbet både igår och idag och bomba sig med smärtstillande och legat hela tiden i stort sett fram tills nu?

Men, äntligen har smärtan avtagit så pass att jag börjar känna mig som en människa igen., Jag ser ljuset i tunneln så att säga.
Magnetröntgen på min rygg från den 1 april 2014
För en utomstående är det nog svårt att sätta sig in hur jag egentligen har det och sen vill ju inte jag hålla på att "tjata" om det, även om det faktiskt är väldigt skönt och uppskattat när människor faktiskt lyssnar. Om någon frågar mig hur jag mår berätta jag faktiskt hur det är, men jag gör det inte för att få medömkan eller att man ska tycka synd om mig, eftersom det är det värsta jag vet.

Jag har ju som sagt psoriasisartrit och jag vet inte, men det känns inte som min bromsmedicin i tablettform gör samma nytta längre tyvärr.

Detta ska jag ta upp med min reumatolog när jag träffar honom. Står på en planerad till i januari 2015.... men hallå, det är april nu och jag har inte fått min tid än. Kan säga som så att han ligger lite efter i tiden med sina återbesökstider :-(

Under min sida "Den där kroppen" kan man läsa om hur det är att vara jag vad gäller min reumatism och den kassa rygg jag har, om man är intresserad vill säga :-)


Ja ja nog om det. Nu till vikten och viktresan... Ja vad ska jag säga. Nä det har INTE gått bra med 5;2 för jag har inte lyckats med en enda 5;2 dag sen jag kom hem från Thailand den 10 mars.

Det jag ändå har fortsatt att göra, är att äta kolhydrat snålt och så fettsnålt som möjligt, men vikten vill inte går neråt just nu.

Hmmmm visst jag har slarvat en del tyvärr, det erkänner jag, så jag får ju skylla mig själv.
Det jag måste göra är att skärpa mig helt enkelt!

Okej jag har gått ner från 73 kg sen 1 sept 2014 till 64 kg (vägde mig i morse). Jag hade gått upp +0,5 kg *suck*
Men man jag får skylla mig själv bara!

På måndag SKA jag köra igång med 5:2 igen, så är det bara och jag SKA skriva ner vad jag äter igen, vilket jag också slarvat med.

Nya dagar och nya tag! Dags att vila lite igen och sen försöka ta en dusch. Tur jag har min duschbräda som jag kan sitta på som jag fick från sjukhuset i höstas. See you!


Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.