Färdtjänst - Hallelulja!

Hej hej!! NU är jag här. Ursäkta min bloggtorka.

Vad ska jag skylla på?

Jo jag har varit såååååååååååååå trött, kroppen har strejkat en del sen jag kom hem. Tur jag har mina painkillers.

Klimakteriebesvären fortsätter. Ni fattar inte hur mycket svallningar jag får, det är så det droppar om  mig mellan varven...... inte så nice för det är JOBBIGT!

MEN jag har fått min ansökan om färdtjänst beviljad *jippie*

Ni anar inte hur skönt det är.... visst det låter som om jag är 100 år men att ha vetskapen om att möjligheten finns, när det behövs, är underbart!

Jo jag är så glad, min son ska på anställningsintervju imorgon, äntligen. Nu håller vi tummarna att han får detta jobb! Tjänsten är på 75%.

Min dotter fick jobb på salongen hon jobbade på för 1½ år sen, men denna gången är tjänsten på 90% istället för 1 dag per vecka som hon hade för 1½ år sedan. Hon har fått ett vikariat tom 15 jan 2016.

Ja vad har hänt mer? Jo jag fick löneförhöjning...... X00kr delat på 2 då jag bara har en 50% tjänst numer och sjukersättning på 50% och den blir man inte rik på.

Hur går det med vikten då? Jo jag gick upp +2,3 kg i Thailand men har nu utan direkt ansträngning gått ner - 2 kg. Fast jag ska erkänna, jag har skitsvårt att komma igång med min diet igen......... måste skärpa mig, måste skärpa mig.

Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.