Sköna söndag

Vad brukar ni göra på söndagar? 

Normalt brukar jag tycka att söndagar är en bra dag att städa på, men jag har ändrat på det, som tur är.

Idag var vi och storhandlade, sen lagade jag fisksoppa när Mr Kim gick ut på sin långpromenad. Han är så duktig med sin promenader. Han går ca 6-7 MIL per månad. Han har gått ner 7 kg sen vi började med dieten. Nu räknar inte han kalorier som jag gör, men han motionerar istället :-)


Om ni vill ha recept på fisksoppan så kommer det här. (har fått receptet av min mor)
  • 2 paket Torsk 
  • Fiskbuljong ca 4-6 st 
  • Laktosfri matlagningsgrädde 15%
  • Kålrot
  • Morot
  • Palsternacka
  • Purjolök
  • Potatis (jag tar inte potatis)
Riv alt hacka alla grönsaker/rotfrukter. Välj mängd själv, det gör att alltid jag.
Lägg fisken i en stor kastrull, fyll på med vatten så att det precis täcker fisken, lägg i buljongtärningarna. Låt fisken koka upp och nästan bli klar. Häll matlagningsgrädden och alla grönsaker och låt puttra tills grönsakerna är klara. KLART! Ät och njut

Jo, jag läser ju hos 0623 och läste om hennes supersmoothie som hon hade gjort, den ska jag testa imorgon till frukost innan jobbet. Här är hennes recept. Nu har inte jag kokosmjölken, men jag tar mandelmjölk istället, vilket säkert går lika bra....


  • 1 banan
  • 50 gram fryst spenat
  • 20 gram fryst mango
  • 1 tsk citronsaft
  • 10 gram färsk ingefära
  • 1,5 dl alpro kokosdryck (den använde jag förövrigt till chiapuddingen också)
  • 1 dl vatten
Imorgon ska ni få veta vad jag tyckte.

Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.