Yes yes! Ser ni skillnad?

Idag har varit en riktig positiv dag, om man bortser från smärta i rygg, skinkor, fötter och fingrar.
Jag ställde mig på vågen direkt när jag hade vaknat vid 09.30. Yes! 65 kg nu! 

Äntligen äntligen äntligen. Första delmålet nått, är väldigt glad och stolt över mig själv. Har ju inte ens kunnat rehabträna. 

Bjuder på en bild: 73 kg till vänster 1 sep 2014. Höger idag -8kg, dvs 65 kg. Ser ni skillnad på tanten och tanten? 

Är inte direkt bättre från skovet, men jag skiter i det, proppar i mig morfinpreparat och tar mig till jobbet, får helt enkelt se hur det går.

Jag mår inte speciellt bra, egentligen inte tillräckligt, för att jobba alls just nu. Hoppas jag klarar mina 4 timmar. Om detta inte fungerar utan blir för jobbigt får jag ta ställning till det då.
Har dock ärenden att utföra efter arbetet imorgon och vill/måste få det fixat. Sen ska jag passa på att fika med min goa väninna och reskamrat A när jag ändå är nere i city. Får ta igen mig när jag kommer hem. Längesen jag fikade på stan en väninna. Är ju mest hemma och vilar efter arbetet, även helger, eftersom jag inte har så mycket ork och ont jämt.

Jo det andra positiva var att jag i dag fick beslut från FK om att de ska omvandla min 50% sjukpenning till 50% sjukersättning. En tung sten från hjärtat släppte nu!

Det har varit en lång väg hit med massor av funderingar, smärta och sjukskrivningar pga av min sjukdomsbild. Jag själv har ju tvekat till detta och hela tiden hoppats (innan jag visste hur det faktiskt låg till) att det skulle bli bättre med tiden men tyvärr.

Men när jag väl bestämde mig för att lyssna på läkarna och min kropp så var beslutet enkelt. ( tagit många år att inse fakta, envis som jag är) Nu är det i alla fall klart!

Det negativa är dock ekonomin, det blir ett riktigt avbräck, men frågan är väl vad som är viktigast? Hälsan eller pengar?

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat!!
    Pengar underlättar mycket men det gör dig inte lycklig. Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack �� visst är det så, pengar behöver man men det är inte allt. Kram tillbaka å god natt!

      Radera
  2. Grymt bra kämpat! Alla tummar upp för dig!

    :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar tackar. Är allt lite stolt själv. :-)

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.