Syndens näste!


Usch usch usch!

Idag har det varit en jobbig dag när det gäller kosten.
Hare fått i mig både ostbollar 30 gram och saffransbullar totalt 85 gram *fan fan fan*.

OK jag har koll på kalorierna trots nederlaget och jag har inte överskridit mitt dagliga intag, men ovanstående var väl inte så bra.

Så hur har dagen sett ut? Jo, jag hade tänkt att fasta idag, men så kände jag det där matmonstret i mig. Tror kanske det är dags för indianer i vassen, det känns nästan så på suget.

Ordlista - detta kan du kalla din mens för:
Det röda havet
Montan
Indianer i vassen
Murvläcka
Röd flagg
Partyveckan
Rea-veckan
Tant röd
Ryssen kommer
Perioden
Röda fasan
Sylt i vecket
Röda floden
Lingonveckan


Just det, tog en selfie idag och upptäckte då hur sned jag är på den sidan där jag opererat mig. Mitt vänster öga är inte lika öppet som det andra och sen "hänger" näsan lite på den sidan också. Inte så snyggt kanske. 

Diskoperation
Diskoperation utförs framförallt på patienter med smärtsamma upphakningar i käkleden. I dessa fall föreligger en disk som blivit förtjockad och hård och som inte får plats i käkleden. Här har det visat sig att ett operativt borttagande av den deformerade käkledsdisken leder till förbättring för patienten. Långtidsuppföljningar har visat att man klarar sig bra utan käkledsdisk och den behöver således inte ersättas av annat material.  Operationen utförs i narkos och tar lite drygt en timma. Man får som regel ligga på sjukhus till dagen efter operation ( en natt på sjukhus). En sjukskrivningstid på c:a två veckor är det vanliga.

Gjorde denna käkledsoperation hösten 2013 där de gick in och plockade bort disken.
Här är en bild på ärret ca 3-4 veckor efter operationen. Det korta håret beror på att de fick raka mitt hår.


2 kommentarer:

  1. Du ser inte sne ut. Tror det mest är du själv som ser det. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. det kanske är så, för själv tycker jag att det ser ut som näsan hänger på ena sidan. Kram

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.