Klåda i shoppingtarmen

Jomensåatt, nu är det lördag och jag mår en aning bättre i ryggen, men inte tillräckligt bra än. Tur det är lördag!

När man är hemma och mestadels sängliggande blir det mycket tv, sova, vila och glutta i paddan på kläder. Titta på kläder är kul, men det är svårt att låta bli att handla :-(


Nu har jag inte storhandlat på nåt sätt, men några bikinis blev det.



Hur går det med dieten då? Jomensåatt det går kanonbra! Har varit riktigt duktig denna vecka, vilket har gett resultat efter helgen slarv. Det sjuka är ju att jag ALLTID gått upp om jag äter lite för mycket onyttigheter oavsett diet eller inte.

Denna vecka har midjemåttet minskat med -3 cm och vågen -1kg. YES! Om jag sköter mig riktigt bra nu så lovar jag att vågen kommer visa under 65 kg!!


Igår hade jag freefood dag, dvs jag unnade mig lite extra som 100 g godisnappar och 60 g micropopcorn.


Hur har det sett ut annars? Exempel:


Torsdags - mest sängliggande då - Drack ca 2,5 liter vatten också


Frukost: 3 muggar kaffe + laktosfri mjölk till detta (standard mjölk, då det är godast), 1 dl mandelmjölk, 1 dl glutenfria havregryn till gröten, 1 banan


Mellanmål:  clementin, fun light saft


Lunch: Sallad, tomat och gurka, avocado, lite minilätta på brödet, Quark genuss latte macchiato, fullkornsbröd 1 ruta, tonfisk i vatten


Mellanmål: Clementin, läckerol salvi


Middag: Sallad, tomat, gurka, lite balsamico och olivolja, cola zero, tonfisk i vatten, kaffe med mjölk


Resultat: 1071 kcal, dock lite under det jag skulle äta


Som sagt, försöker hålla mig på max 1200 kcal per dag. Nu när jag kör så här strikt fastar jag bara enligt 6:1. För om jag ska fasta efter 5:2 bör jag äta mer på mina ätdagar, men eftersom vågen stått still ett tag var jag tvungen att ändra lite.


Hoppas detta ger mig sig så att jag åtminstone ska kunna arbeta min 4 timmar snart, jag hoppas på måndag, men jag kan ju inte påverka det på något sätt tyvärr.

6 kommentarer:

  1. Hoppas att du mår bättre i ryggen snart! Och bra fokuserat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Madonnan.
      Ja jag hoppas det med, inte så bra att jag kan jobba än, men håller tummarna att jag ska kunna jobba mina 4 timmar snart! Tack så mycket!

      Radera
  2. Visst är det svårt att inte trycka på "köp" när man surfar runt och hittar så mycket snyggt överallt? Hoppas du mår bättre i ryggen och grattis till de bra dietresultaten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Men eller hur, så förbannat svårt speciellt om man som jag är lite av en shoppoholic ��
      Ryggen är som den är och tyvärr blir jag aldrig 100% bra men ur normaltillståndet/smärta så går det åt rätt håll ena dagen för att andra bli skit igen. Ska dock jobba mina 4 tim imorgon oavsett, så får jag se hur det går.
      Tack tack *niger*

      Radera
  3. Det finns ju så mycket snyggt på nätet och det är så enkelt att köpa. Hoppas att det blir bra i ryggen snart.

    Njut den här dagen!

    You Rock!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej. Kul att du kikade in ☺
      Ja men så är det ju.
      Ja jag hoppas det med. Tack

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.