Diet och matdagbok

Så hur går det här med 5:2 dieten och matdagboken?

Dieten går bra, men står fortfarande och harvar på 66 kg, kroppen vill inte komma under 65 kg-sträcket. Visst, jag har gått ner från 73 kg sen slutet på augusti så det är ju ca 7 kg på 6 månader ungefär.


Så vad äter jag? Mest grönsaker, fisk och kött, ibland finn crisp eller proteinbröd. Ibland glutenfri havregrynsgröt. Måste variera mig lite. Syndar jag? Japp, tyvärr, men tänker mig extra nog för nu, mer än innan.


Nu har jag dock fattat att på min fastedag så ska jag inte äta mer än 363,5 kcal (visste inte det innan) eftersom jag på mina ät dagar ska äta max 1454 kcal, detta ska jag alltså dela i 4, i alla fall om man ska följa sin TDEE. Vad är då TDEE?


Så här ser min ut efter att jag fyllt ålder, längd, vikt och vilken aktivitet jag har:

  • Your BMI is: 29.3
  • Your BMR is: 5069 kJ / 1212 calories detta ska man följa om man typ är sängliggande
  • Your TDEE is: 6083 kJ / 1454 calories det är det här man ska följa

Ni kan läsa och räkna ut er TDEE här (på engelska)

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som orkar räkna kalorier så där. Jag är skitdålig på sånt och orkar därför inte ge mig på någon diet som kräver det :-)
    Heja dig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ja jag försöker iaf så gott jag kan och orkar. Måste (vill) ju gå ner mer i vikt.
      Tack, hejja mig ;-)

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.