Allergisk?

Jag tror jag har fått "matallergi"

För ett tag sen gjorde jag nyttiga bars med jordnötssmör, Kung Markattas, för att vara exakt. Den är lite grövre och inte salt. Hur som helst, åt några av dessa bars och en stund efteråt kändes tungan lite svullen, det liksom satt något i halsen och det kändes som jag käkat glasfiber. Det liksom stack på tungan och jag kände mig retlig i halsen.

Idag gjorde jag Gino dessert men banan, kiwi, jordgubbar, hallon och mango. Fick samma känsla i munnen och halsen och jag är nästan helst säker på att det beror på kiwin.

Trist om detta är symptom på matallergi :-( Jordnötssmör kan jag leva utan, men kiwi vill jag inte leva utan om jag inte behöver. Frågan är väl bara om jag nu skulle ha matallergi för jordnötssmör och kiwi, vad kommer härnäst?

Good Balance?

Har använt mitt #goodbalance armband i snart en vecka. Frågan är om jag känner någon skillnad än? Tanken med armbandet är alltså...
  • Förbättrad sömn och ökad fokus: Tyvärr känner jag ingen effekt av detta....än. Sen är jag kroniskt trött pga PsA och ryggsmärtan.
  • Ett inre lugn: Tja hm, vet inte, men kanske
  • Mindre stress: Är inte stressad så jag kan tyvärr inte svara på det.
  • Mer energi till träning och bättre kost: Hm.....eftersom jag redan försöker äta rätt bättre kost, kan jag inte svara på det än heller. Rehabträningen.....nja känner inte att jag har mer energi än innan....än
Jag får helt enkelt ge det lite mer tid.....sen är jag lite av en skeptiker till just såna här grejer.

Matdagbok:

Skulle fastat, men har skjutit på det tills idag, dvs från kl. 19,00 idag tom onsdag morgon kl. 07,00.

Anledningen till att sköt på min 5:2 dag berodde endast på att jag ville det ;-)

Så vad har jag ätit idag?
  • Frukost: Kaffe med mjölk (hade ju tänkt fasta)
  • Har druckit massor med vatten
  • Lunch/middag: Nötfärsbiffar, avokado-och paprikasalsa, tzatziki och grekisk sallad.
  • Efterrätt: Gino med vanlig vaniljglass
  • Mellanmål: Gino + clementin + kaffe
Normalt ska man ha på vitchoklad på Gino, men vi skippade det, vi hade ju glass. Vi tog kokos och mandelflarn.


Inga kommentarer

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Använder Blogger.